Waarbeniknu.RT - Reisverslag uit Rojales, Spanje van Riny Thewessen - WaarBenJij.nu Waarbeniknu.RT - Reisverslag uit Rojales, Spanje van Riny Thewessen - WaarBenJij.nu

Waarbeniknu.RT

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg Riny

23 December 2017 | Spanje, Rojales

Hoi allemaal,
op de valreep van dit speciale jaar voor mij ,nog even mijmeren over wat er was en wat er komen gaat. Ik schrijf dit blog bij Waarbenjenu.nl. Nu bracht dit gegeven me op de volgende gedachte. Waar ben IK nu ?? En dan heb ik het niet over mijn reisbelevenissen maar over MIJ als mens.
Het gaat over de reis die MIJN leven heet. Terugkijkend was het een jaar met veel contrasten. Er was van alles te beleven. En de grootste belevenis is dat ik wederom geleerd heb.
Ik heb nieuwe inzichten gekregen. Kan steeds gemakkelijker oude dingen ,die me in de weg staan, loslaten !! Ballast weg ,zonder te lijnen raak je veel gewicht kwijt.
Het vele reizen afgelopen jaar heeft mij geleerd dat overal waar ik heen ga ,ik me thuis kan voelen. Als je thuis bent in jezelf ,neem je dat gevoel overal mee naar toe .Het vele alleen zijn heeft mij dus niet eenzaam gemaakt. In tegendeel.Ik kan goed met mezelf vertoeven. Geeft ook een gevoel van onafhankelijkheid.
De vele mensen die ik ben tegen gekomen afgelopen jaar hebben mij ook veel geleerd. Van sommigen heb ik geleerd om dingen vooral anders te doen en van verschillende mensen heb ik geleerd om vooral dicht bij mezelf te blijven en me niet laten voorschrijven hoe ik mijn leven zou moeten invullen. Gaat ook niet meer gebeuren ...hahaha !!
Het project Mujeres para mujeres heeft me laten zien ,hoe fijn het is om mensen proberen blij te maken.Het is zoooo simpel, maar je moet het DOEN. Niets meer uitstellen wat belangrijk voor je is. Geen smoesjes meer, gewoon DOEN.
Ook op persoonlijk vlak heb ik weer even mogen ervaren hoe fijn het is als er weer een speciaal persoon in je leven is. We zullen zien wat het leven nog voor ons in petto heeft. Of ook niet...het blijft een open eind.
En dat is wat het leven ook zo mooi maakt. Niets staat vast ,alles kan gebeuren en uiteindelijk hebben we te dealen met wat het leven ons brengt,maar we hebben altijd een eigen keuze hoe we er mee dealen !!
Met opgeheven hoofd kijk ik uit naar het nieuwe jaar. Met een schone lei beginnen en elke geboden kans met twee handen aangrijpen.
Er zullen mensen mijn leven verlaten en er zullen nieuwe mensen bijkomen, want bij ieder nieuwe versie van jezelf ,horen andere mensen. Ik laat me verrassen.
Ik wens jullie allemaal Feliz Navidad en een nieuw jaar,waar je nooit van had durven dromen .
Groetjes Riny

  • 23 December 2017 - 20:16

    Jaantje Voncken:

    lieve Riny
    Wat een mooi stukje om te lezen.Ik heb het een paar keer gelezen en elke keer komt er een ohhhhh bij. Wat beschrijf je open en eerlijk hoe "gemakkelijk" het leven kan zijn als je vrede met jezelf hebt. En inderdaad wàt het leven je brengt heeft niemand in de hand, maar wel hoe we met dat gegeven omgaan.....
    Ik ben er trots op en heel blij mee dat ik jou tot mijn kennissenkring mag rekenen.
    Je bent een mooi, eerlijk,lief mens...ik houd van je
    Mooie feestdagen xxx

  • 23 December 2017 - 23:39

    Ton Scheepers:

    Lieve Riny,

    Mooi zoals jij in het leven staat. Je inzet voor een ieder kan ik enorm waarderen.
    We hebben tijdens het eerste seizoen in het zwembad veel met elkaar kunnen ‘wauwelen’ over vanalles. Niet alleen ik, maar ook veel andere mensen waardeerden deze gesprekjes enorm. Je hebt daarom dan ook, misschien zonder het zelf te weten, behoorlijk bijgedragen aan het succes van het zwembad in Meerssen. Dankzij je humor aan de kassa, werden mensen al vrolijk nog voordat ze binnen waren. Voor een ieder had je een praatje klaar, vaak met de nodige humor.
    Ik weet zeker dat ook je project Mujeres para Mujeres een succes zal worden. Mij heb je in ieder geval in die vier maanden vooral leren te relativeren, vooruit te kijken en vooral positief te zijn en blijven. Dank daarvoor.
    Heel fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2018 en vooral tot ziens.

  • 24 December 2017 - 01:49

    Ine Ploemen-Jussen:

    Riny, je bent een bijzonder persoon! Houden zo! Blijf zoals je bent, positief! En lekker direct!

  • 24 December 2017 - 09:05

    José Pachen:

    Beste Riny,
    Zoals je zegt alleen is niet alleen, want ook al ben je alleen je kunt er ook wat van maken.
    En dat heb jij altijd gedaan al was het soms moeilijk, je bleef positief denken.
    Niet dat gezeurd van andere mensen, het weer is niet goed,ik ga nergens naar toe, heb geen zin vandaag, wat heb je allemaal voor een gezeiver moeten aanhoren ha ha.
    Een lach een goed gesprekje en jezelf blijven, dat heeft een mens nodig om door het Leven verder te gaan.
    Riny we wensen je fijne feestdagen toe en voor 2018 een inspirerend jaar toe met veel l.......
    Het gaat je goed.

    Dikke poen vaan die twie oet Rothem

  • 24 December 2017 - 10:05

    Tiny DAM:

    Hoi Riny,

    Ja, weer een jaar voorbij! Een mooi jaar afgesloten, afgesloten met een mooi verhaal!!
    Op naar een nieuw jaar vol met mooie dingen .
    Fijne feestdagen en tot gauw!

    Liefs oet nuth

  • 24 December 2017 - 11:46

    Anja:

    Mooi verwoord ! Ook voor jou hele fijne feestdagen en ik bel je een dezer dagen groetjes!


  • 29 December 2017 - 16:12

    Ana Akkermann:

    Lieve Riny,
    Jouw verhaal lijkt op mijn verhaal en waarschijnlijk op dat van nog veel meer vrouwen.
    We zijn op een bijzondere manier op elkaars pad verschenen. Dat maakt mij nederig en dankbaar.
    Wat is het mooi dat we één van de nieuwe mensen ons beider leven voor elkaar mogen zijn.
    Welkom!!
    Liefs,
    Ana xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riny

Altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en avonturen. LOVE LIVING MY LIFE !!!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 3239
Totaal aantal bezoekers 23338

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 01 Mei 2018

Muijeres para mujeres !! Vrouwen voor vrouwen.!!

Landen bezocht: