Een mooi begin 2018 !!! - Reisverslag uit Rojales, Spanje van Riny Thewessen - WaarBenJij.nu Een mooi begin 2018 !!! - Reisverslag uit Rojales, Spanje van Riny Thewessen - WaarBenJij.nu

Een mooi begin 2018 !!!

Door: Riny Thewessen

Blijf op de hoogte en volg Riny

20 Januari 2018 | Spanje, Rojales

Lieve mensen,
even een update vanuit Spanje .In veel opzichten is jan.een mooie maand voor mij (met zelfs nog 11 dagen te gaan ,waarin ook nog iets fijns gebeuren kan ) om dit nieuwe jaar mee te starten.
Na een rustige wisseling van het oude naar het nieuwe jaar, is jan.2018 vol beweging.
Vanaf dag 1 staat deze maand in het teken van gezelligheid ,mensen ontmoeten, genieten van alles dat er is en delen met wat ik hebt .
Met een aantal nichtjes heb ik super contact .We zien elkaar een paar keer per jaar en komen dan niet uitgepraat over van alles en nog wat.Familie anekdotes komen dan natuurlijk ook royaal aan bod. Er wordt veel gelachen maar ook serieuze gesprekken gaan we niet uit de weg.
We hadden afgesproken dat we elkaar deze keer in Spanje zouden treffen. Toen hun mannen hoorden van ons plan ,wilde zij ook graag mee en aangezien wij flexibele meisjes zijn werd dat goedgekeurd .Ook de neven die hier bijna permanent wonen, waren van de partij.
Wat hebben we samen genoten !! De wandelingen, de etentjes , het bezoek aan Alicante, ook de Marokkaanse theetuin mocht na veel omzwervingen natuurlijk niet ontbreken bij dit bezoek . De fijne gesprekken en niet te vergeten het ontbijt in ochtendjassen. Lekker jezelf zijn en het fijn hebben met elkaar . Als je zo,n paar hele dagen met elkaar optrekt, leer je elkaar zoveel beter kennen.
Verschillende nichtjes willen in de toekomst vaker naar Spanje komen,dus nieuwe plannen worden gesmeed.
Na hun afgezet te hebben op het vliegveld in Alicante was het hier wel even ERG STIL.
Maar de volgende fijne tijd diende zich alweer aan.
Mujeres para mujeres. Mijn project dat ik onderdeel heb gemaakt van mijn verblijf hier. Een nieuwe gast verwelkomen en zorgen dat ze een fijne tijd hier heeft. Een lieve mevrouw van 76 jaar,die haar hele leven alleen maar voor andere mensen gezorgd heeft, kon ik nu eens in de watten leggen.
Hoe vaak ze gezegd heeft, dat ze niet kon geloven dat ze hier in Spanje was. Dat iemand voor haar zorgde en dat ze helemaal niets anders moest dan ,,GENIETEN,, !! Kleine wandelingetjes maken, waarbij ze graag arm in arm ging ,terrasjes pikken waar ze geen genoeg van kreeg , de etentjes waarvan ze niet kon geloven dat die hier zo goedkoop en vooral zo lekker waren en de autoritjes waarvan ze genoot en verwonderd was door de bergen ,de zee, de palmbomen enz.. En als ze dan 's avonds op de bank zat ,lekker onder een dekentje ,tv aan en blosjes op haar wangen van de zon en de buitenlucht en stalende ogen, dan maakte dat ook van mij een gelukkig mens.
Gisteren heb ik haar weer op het vliegveld afgezet op weg naar huis in Nederland. Na een dikke knuffel, een stevige pakkerd en wel duizendmaal dank je wel, hebben we afscheid van elkaar genomen. Samen hebben we genoten van deze paar speciale dagen.Veel mooie herinneringen rijker.
Komende week ga ik een paar dagen naar Nederland ,want ik moet mijn rijbewijs laten verlengen. Hoewel we naar de Maan kunnen gaan en Mars onze toekomst is,moet je persoonlijk je rijbewijs gaan verlengen in de gemeente waar je ingeschreven staat. De techniek staat voor niets .......!!!
Maar het mooie hiervan is ,dat ik weer even mijn kinderen en kleinkinderen zie en natuurlijk mijn schoonzoon !! LOL
Even bijpraten ,samen eten enz. Wederom genieten.
En als ik dan terug in Spanje ben, komt mijn volgende gast van Mujeres para mujeres. Hopelijk kan ik dan weer iemand een paar mooie dagen bezorgen.
Het maakt me bewust van het fijne leven dat ik leef.
Tot een volgende keer. Groetjes Riny.


  • 20 Januari 2018 - 15:54

    Jaantje Voncken:

    lieve Riny
    Prachtig stukje, uit het hart geschreven, weer.
    Heerlijk jullie familietreffen, ook zo belangrijk in het leven, deze band, wetende "ergens"bij te horen.
    Wat fijn dat je gaste genoten heeft, ik kan me zo een voorstelling maken, van haar stralende ogen.
    Ah je komt een paar daagjes Nederland, wat leuk.
    Een meet en greet zal er wel niet inzitten, gezien het weerzien met je (klein)kinderen en je prachtige schoonzoon....Maar ik draag je in mijn hart en volg je avonturen.
    Groetjes

  • 20 Januari 2018 - 15:57

    Riny Thewessen:

    Dank je wel voor je lief berichtje Jaantje !! XXX

  • 20 Januari 2018 - 16:04

    Carolien Grouwels:

    Wat heerlijk om te lezen je krijgt er zin in.
    Hier in dat kikkerlandje alweer regen en dan in de krant lezen dat December de somberste maand was sinds heel lang geleden,de zonnepanelen leveren niks op deze tijd.En dan bij het weerbericht neerslag zat,zond,maand,90% en een beetje verder Alicante 20en morgen 22gr.Maar het is je gegunt een zus met haar man sinds 6jan in Bendorm voor 3maanden,we worden stiekum JALOERS......maar mischien zit het er nog in hun opte zoeken voor een paar dagen,het zit in de planning...dan is het de derde keer dat we iets indernemen met de andere zus of zussen,het komt goed. het is genieten naar je belevenissen ga zo door.
    Nog heelveel zonneschijn en gezelligheid maar dat is je wel toevertrouwd.groetjes carolien grouwels.

  • 20 Januari 2018 - 22:15

    Linda:

    Fijn te lezen hoe goed t je gaat en ook je project
    Groetjes van ons

  • 21 Januari 2018 - 09:01

    Lilian Van Leeuwen:

    Lieve Riny,ongelofelijk knap hoe jij durft te leven,nog heel veel succes,dikke knufs van mij xxx

  • 22 Januari 2018 - 06:27

    Jeanne Thewessen:

    Riny heel mooi geschreven.Wij hebben ook genoten.en hebben er ook nog nog vaak over.Groeten uit Valkenburg..

  • 22 Januari 2018 - 11:45

    José Pachen:

    Erg mooi en fijn om te horen hoe het met je gaat. Volop genieten in het leven dat is het motto en iets kunnen betekenen voor andere Toppie liefs Arno en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riny

Altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en avonturen. LOVE LIVING MY LIFE !!!

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 1248
Totaal aantal bezoekers 23340

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 01 Mei 2018

Muijeres para mujeres !! Vrouwen voor vrouwen.!!

Landen bezocht: